donderdag 27 september 2012

Hé een bezoeker!









Kom toch binnen ...


Wat leuk dat je bent langsgekomen. Je hebt toch even de tijd?
Hang dan je jas maar aan de kapstok in de gang… ach welnee, je hoeft je schoenen niet uit te doen. Neem gewoon een stoel en schuif erbij. Ik zit net een blogje te schrijven. Lees gerust mee over mijn schouder, want ik wil hier een kleinigheid kwijt.
 
Klopt, zoiets kan niet wachten, wanneer ik het nu niet neerschrijf is het weer weg, dat weet ik uit ervaring. Gek hé, dat ideeën komen aanwaaien en meteen weer wegfladderen wanneer je ze niet beet neemt. Volgens mij gaan ze op zoek naar iemand anders die wèl tijd maakt om hen vorm te geven. En dit keer heb ik besloten dat het mijn beurt is.
Kom jij hier vaker eigenlijk? Want soms lezen mensen me of bekijken ze wat van mijn foto’s en vertrekken dan weer in alle stilte. Dat is op zich niet zo erg, zij het dat ik nogal nieuwsgierig ben van aard. Ik vind het best leuk dat hier bezoekers komen en begrijp ook wel dat niet iedereen de tijd of de inspiratie heeft om te reageren. Ik betrap mezelf er trouwens ook op dat ik dat wel eens durf na te laten. Maar kijk, ik denk dat ik daar iets op gevonden heb.

Weet je, ik dacht bij mezelf, laat ik bij gebrek aan inspiratie of aan tijd, telkens ik een blog of foto bekijk bij anderen, gewoon een teken achterlaten op de plaats waar ik ben geweest, zo merken zij ook waardoor ik me voelde aangesproken. Dus duw ik voortaan, daar waar nog geen "like" of "vind ik leuk" -knop te vinden is, even op "reageren" en plaats een lachebekje onder een bericht of foto waar ik wat tijd voor nam, maar niet onmiddellijk iets wist bij te krabbelen. 

Wat denk je…? Tovert dit idee een glimlach op je gezicht omdat het je ook soms aan tijd of inspiratie ontbreekt om te kunnen reageren, of zit je enkel krap bij woorden schat?
Dat is toch helemaal niet erg… een punt…, een komma…, een accent of knipoog in het vakje "reactie plaatsen" hieronder, en ik begin al te jubelen.

Dit pleziertje wil je me toch niet ontzeggen hé?
Nog een fijne dag en alvast bedankt dat je langskwam om me te lezen en wat tijd met mij door te brengen, je was beslist aangenaam gezelschap.



Hier zo! ... Een hartelijke knuf van

- Dauw -





... Ohja, vergeet je suikerboontjes niet mee te nemen voor de geboorte van m'n nieuwe stekje.







Fotografie :   Dauw.

2 opmerkingen:

  1. Lieve, lieve Dauwtje..... :-)

    Je kan het zo gevat weergeven,jij schrijft de gedachten die in mij opborrelen neer, ik ben geen schrijfster ben een denker en vind het eigenlijk heel jammer dat ik niet exact kan neerschrijven wat er in mijn hoofdje omgaat...en het ontbreekt me zo dikwijls aan woorden..schat...:-)

    Door mijn hectisch bestaan ontbreek met inderdaad de tijd om soms wat, al dan niet veel, neer te pennen, ik kom steeds graag eens langs en geniet in stilte, maar zoals je schrijft en voelt het doet een mens veel deugd een reactie te krijgen en bij deze kon ik niet nalaten jou te feliciteren met je nieuwe blog en dank voor de heerlijke suikerboon...;-)

    Doe zo verder...ik geniet steeds van jouw verhalen en foto's, ze zijn gewoon prachtig!!

    dikke knuffel
    en een fijn weekendje nog hé...
    Nigelalawson

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Nigela dat je de moeite nam om hier een bericht na te laten. Leuk ook om te vernemen dat jij regelmatig mijn blogs komt lezen. Het doet deugd dat je van mijn verhalen geniet.
      En jouw felicitaties en wensen neem ik graag in ontvangst.

      Maak er zelf nog een fijne week van en hopelijk zie ik je hier gauw terug.

      Liefs
      - Dauw -

      Verwijderen

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -