zaterdag 6 oktober 2012

In de prijzen gevallen







Stel je voor…


Op een avond besluit je omwille van technische problemen bij het opladen van foto’s om je oude blogconstellatie vaarwel te zeggen en een nieuw bloggeraccount te openen en wat gebeurt er ???  Precies één dag later vind je daar, out of the blue,   een nominatie in je reactieruimte voor een “ Beautiful Blogger Award”…
Het overkwam mij vorig weekeind. Eigenlijk is het best leuk om zo’n onverwachte erkenning te mogen ontvangen, en geef toe een origineler aanmoedigingsgeschenk is nauwelijks denkbaar, niet?

De nominatie kwam overgewaaid van een regelmatige bezoekster uit de Verenigde Staten eigenaar van het blog  “The retiring sort” waarvoor ze onlangs zelf ook deze award in ontvangst mocht nemen.  
Ga er beslist eens je licht opsteken wanneer je even tijd hebt. Je kan er niet alleen knappe foto’s vinden, maar tevens ook linken naar de overige genomineerden en er bijgevolg dus een hele reeks leuke blogs ontdekken.

In haar berichtje stond iets als:
"Je bent niet verplicht deze nominatie te aanvaarden", want er volgde natuurlijk nog een kanttekening, wat had je anders gedacht … Tja. 
Wanneer je echter de onderscheiding aanvaardt, ga je meteen ook akkoord om aan de volgende 4 voorwaarden te voldoen ik citeer:

1. Thank the blogger who nominated you and share a link to that blog
(Bedank de blogger die u genomineerd heeft en deel een link naar zijn/haar blog)
2.    Attach the award icon  to your site
(Plaats het icoon van deze onderscheiding op je site.)
3. Share seven random things about yourself
(Deel zeven weetjes over jezelf mee)
4. And finally, offer 15 of “pay it forward” nominations, advising those bloggers that they’ve been nominated and how to accept the award.
(Deel uiteindelijk 15 nominaties uit aan andere bloggers en breng hen op de hoogte van de voorwaarden om de onderscheiding te kunnen aanvaarden.)

Eerlijkheidshalve twijfelde ik aanvankelijk, maar besloot uiteindelijk deze gelegenheid aan te grijpen om in schoonheid te eindigen met mijn oude blogconstellatie. Ik zie het als een kans om mijn erkenning uit te drukken aan de mensen die ik er al bloggend, voornamelijk via OBA, mee leerde kennen en die ik waardeer omwille van hun vaardigheden en verrijkende kijk, op door hen behandelde onderwerpen. Ik hapte dus toe. En toegegeven, een beetje opportunisme is me niet vreemd, wie weet vinden zó een aantal lezers de weg naar mijn nieuwe stek… Ook daarop hoop ik alleszins.
Dus hier gaan we dan :

Aan de eerste en tweede voorwaarde is voldaan.


De derde voorwaarde handel ik nu meteen ook af:


1. Mijn favoriete plek is mijn tuin, ik vergeet alle stress zodra ik met m'n handen aarde en planten voel... 
2. Mijn fiets heb ik de naam “Antilope” gegeven en zou ik voor geen goud willen missen.
3. Zodra ik een fototoestel in mijn handen heb hoor je me niet meer, maar hetzelfde geldt ook in omgekeerde richting t.t.z. ik hoor misschien nog wel iets, maar luister niet meer...
4. Ik hou van ritueeltjes alvorens in mijn schildersatelier aan de slag te gaan.
5. Firenze is en blijft nog steeds mijn favoriete buitenlandse stad. Gent, Brugge, Dendermonde, Hasselt Tongeren… de inlandse. Nee hoor ik ben niet chauvinistisch, Vlaanderen heeft gewoon heel veel mooie steden maar als puntje bij paaltje komt blijf ik er toerist en ben in hart en ziel een buitenmens.
6.  Ik heb op de vissen in mijn vijver na, bewust gekozen om geen huisdieren te “houden” hier komen en gaan enkel bezoekers t.t.z. dagelijks fladderen hier ontelbare vogels en andere gevleugelden m’n tuintje in en uit. In de zomer zitten er kikkers in en rond m’n vijvertje en passeert al eens een egeltje en natuurlijk komen er hier heel wat katten op bezoek. Momenteel zijn dat er zo’n zevental, die de restjes van mijn avondeten van tijd tot tijd krijgen voorgeschoteld zodat ze de overige bezoekers gerust zouden laten...
7. Ik speel dwarsfluit en cello, tokkel soms wat op de piano en zing onder de douche.

Meer kan je te weten komen door regelmatig mijn blogjes te lezen =)

En dan volgt hier de vierde opdracht waar het eigenlijk allemaal rond draait:


Deze 15 bloggers had ik graag genomineerd voor een “Beautiful Blogger Award”…  

♫♪♫ *tromgeroffel* ♪♫♪


1. “100Woorden” Een blog met verhelderende gedachten gevat in 100 woorden onder telkens één prachtig beeld. 

2. “Svara” gedichten en beelden om over te bezinnen en tot rust bij te komen   

3. Jezzebel’s “Honing en olijfolie” het spannendste kunstblog dat ik ken en waar ik gewoon niet aan voorbij kan gaan. 


4. "Rammelaars2", Marja’s optimistische kijk op de dagelijkse dingen des levens en zoveel meer.  

5. “Klaproos” het blog van Dien, met knappe reportages en foto’s waar je steeds vrolijk van terugkeert.

6. Simon Korving's "Leven in Frankrijk" treffende observaties met een knipoog, geplukt door een Noorderbuur bij onze Zuiderburen  .

7.  "Fenny’s Blog" erg verzorgde publicaties, een blog waar afbeeldingen van plastisch werk vergezeld gaan van persoonlijk door Fenny aan elkaar geregen woordpareltjes. 

8. Jansma & Soli doen aan woordprent, twee voor de prijs van één zou u denken, maar eigenlijk zijn ze "onbetaalbaar", creatief en kunstig in woord en beeld.

9. Joost's Blog "Aanwezig in deze stap" : De dagen bekeken door de ogen van een gepassioneerde mens   

10. Willem's blogjes Een hartverwarmend blog met bedenkingen bij dagdagelijkse dingen geschreven met het nodige relativeringsvermogen. 

11. "Doldriest", het licht en gelijk diepzinnig blog met knappe foto’s van Marion Driessen; een betrokken vrouw. 

12. "Pact, dialogen in een vrouwenhoofd" ontroerend mooie en vaak beklijvende blog over het wedervaren van Draak en groot en klein Olijfje  

13. Monique Verstraeten Photography mooie fotoreportages vanuit een persoonlijke invalshoek.

En als laatste maar zeker niet de minsten

14. Ina Dijstelberge  met "Ander ben ik" -
een blog waarvan vooral de knappe natuurfoto's me telkens opnieuw intrigeren -, zou ik graag bij deze eens extra in het zonnetje willen zetten voor haar gedrevenheid en inzet voor OBA 
samen met 

15. Knutselsmurf van "Kblog" om dezelfde reden.

Gelukgewenst en veel succes met deze nominatie.
Indien u de award wenst te aanvaarden, kunt u hier mits te voldoen aan de vereiste voorwaarden, de url van het icoon kopiëren en op uw blogaccount plaatsen. Geniet  nog met volle teugen van het weekeinde.

Maar mag ik u misschien eerst nog uitnodigen om hier even rond te kijken op mijn eigenste GLOEDNIEUWE STEK? Zoals je kunt vaststellen is er nog heel veel ruimte vrij voor nieuwe deelnemers. Wanneer je mijn bezigheden wenst op te volgen, hoef je maar te klikken in de rubriek “volgen” in de rechterkolom, de rest wijst zichzelf uit. Blogger houdt u dan op de hoogte van iedere nieuwe publicatie die hier wordt geplaatst. Handig hé, zo’n service?


- Dauw -

24 opmerkingen:

  1. Veel dank voor de nominatie.
    Ik ga er over nadenken en kom morgen bij je terug.
    Wat een leuk initiatief...
    Als ik niet meedoe dan is het enkel omdat het me te veel 'gedoe' is, maar ik gloei van trots.
    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een heel gedoe Jezzebel. Ik ben er zelf al twee dagen zoet mee en kan me dus best voorstellen dat mensen er niet meteen willen op ingaan. Het is echt bedoeld als blijk van waardering, wat je er zelf dus verder nog mee wil doen is niet van zo'n groot belang voor mij.

      Groetje Dauw

      Verwijderen
  2. Dankjewel voor de nominatie. Ik waardeer het enorm, maar ga hier verder niet mee aan de slag. Ik volg meer dan 65 blogs en publiceer dagelijks, daar heb ik mijn handen vol aan.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen enkel probleem hoor Marja. Het is wat ik schreef dat het is... een blijk van waardering.
      "No strings attached"


      Liefs van
      - Dauw -

      Verwijderen
  3. Oh lieve Dauw, ik word er stil van.
    Dank je wel! Het betekent veel voor me.
    Ik weet nog niet of ik zoveel bloggers kan nomineren omdat ik niet zoveel blogs bezoek.
    Graag denk ik er over na!
    En jij veel blogplezier vanaf je nieuwe stek.
    Tot weer.
    Hartegroet
    svara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit de grond van mijn hart, Svara. Het maakt voor mij niet uit of je ermee aan de slag gaat. Ik wou je enkel mijn erkentelijkheid uitdrukken en op de hoogte brengen van m'n verhuis, meer niet.
      Dank je om langs te komen en te reageren hier.
      Fijne dag gewenst

      - Dauw -

      Verwijderen
  4. Dag Dauw, dank-je-wel voor de nominatie! Ben er blij mee en ik glim er een beetje van. Het stimuleert om te blijven schrijven. Aanvaarden lijkt me nog wat complex, ik zal eerst nog wat meer weblogs moeten vinden om met overtuiging te promoten. Jij staat iig op mijn verzendlijst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Wim, die was van harte hoor.
      Fijn dat je langs kwam. Wat het al dan niet aanvaarden van de "Award" betreft; niemand hoeft zich hiertoe verplicht te voelen, jij dus beslist ook niet.
      Maak er nog een fijne dag van

      - Dauw -

      Verwijderen
  5. Dank voor je nominatie.
    Op zich ook een leuk initiatief door de positieve insteek en het feit dat ik in de 15 blogs er een aantal zie die ik nog niet kende en waar ik anders waarschijnlijk nooit voorbij gekomen zou zijn.
    Als geheel heeft het initiatief iets te veel voorwaarden voor mij persoonlijk, wat niet wil zeggen dat ik dit niet waardeer, want dat doe ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem. Het is wat het is hé 100-woorden.
      Een teken van erkentelijkheid en een opportuniteit om mensen die ik waardeer op de hoogte te brengen van mijn verhuis hierheen.
      Zoals ik al in reactie op Olijfje schreef: normaliter zou ik hetzelfde als jullie reageren op iets dergelijks, maar nu dus even niet.
      Alleszins leuk dat je de tijd nam om langs te komen. Dank voor je fijne reactie.

      Verwijderen
  6. Ha Dauw,
    dankjewel voor de nominatie! Draak, klein olijfje en ik zwellen van trots onze borstkassen.

    Ik zal de voorwaarden deze zondag ter overweging nemen... hoewel ik nu reeds vermoed dat ik gezien mijn recentelijke kluizenaarschap de award niet in ontvangst kan nemen. Ik lees maar een paar blogs, zo heel af en toe en kettingbriefprincipes doen me duizelen.

    Met hartelijke groet en een buiging,
    Olijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Dauw... ik heb er over nagedacht en wil je bedanken voor de eer. Redenen staan hierboven. Ik ben heel blij met de nominatie, dat wel, dankjewel.

    Heb het goed op je nieuwe stek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen erg hoor Olijfje, ik zou doorgaans net als jij en de meeste mensen hierboven reageren. De nominaties waren, zoals ik al aanhaalde, in de eerste plaats bedoeld als teken van erkentelijkheid en voor mij een opportuniteit om mijn verhuis mee te delen. Het staat iedereen vrij die "award" al dan niet te aanvaarden, voor mij maakt dat totaal geen verschil... Ik blijf je lezen ;-)
      Dank voor de wens.

      Dauw

      Verwijderen
  8. Zat er nog een mooie fles wijn bij, of moest je het doen met de eer? Succes hier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bij het etiketje gebleven vrees ik, een 'droge' bedoening dus ;-)

      Dank je Dick. Leuk dat je langs kwam, enneuh ik ga hier m'n best doen alleszins.
      Een fijne dag en tot nog es mag ik hopen?

      - Dauw -

      Verwijderen
  9. Dauw ... wow
    zeer vereerd, meer dan vereerd
    sterke schouders en lege bloemenvazen zijn er klaar voor
    even nog het weekend verwerken en ik kom weer terug;
    maar het blijft WOW !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dauw jouw reacties met die witte lettertjes zijn hier zeer moeilijk te lezen ik weet niet of dat voor meer mensen zo is.
    Het is jammer want die overlopende tinten zijn wel mooi.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt makkelijk op te lossen hoor Svara. Wanneer je de tekst selecteert wordt ie blauw en kan je 'm wel lezen. Het probleem is namelijk dat ik graag mijn blog met dat witte lettertype wil behouden en wanneer ik de kleur van de tekst in deze reactieruimte verander wijzigt die overal... Ik heb me ook al suf gezocht waarom mijn antwoordvakje op reacties wit kleurt, maar dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken en dus ook nog niet kunnen wijzigen. Ik blijf zoeken, misschien kom ik er nog uit. Maar voorlopig kan jij je misschien behelpen door de tekst te selecteren?
      Anderzijds, vind ik, heeft het wel iets mysterieus, dat wit op wit, eens je het trucje doorhebt is het zelfs leuk om de tekst tevoorschijn te toveren, toch?

      Verwijderen
  11. Een prachtige erkenning voor je prachtige blog, Dauw. Van harte gefeliciteerd. Ook de andere genomineerden proficiat! Velen ken ik al, met anderen is het een kennismaking.

    Erg fijn dat je de award aan mij wilt doorgeven - bedankt dat je aan Doldriest gedacht hebt - maar helaas kan ik je mooie award niet aannemen, lees hier waarom:
    http://drieskewrites.wordpress.com/about/ – On awards.

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik werd door Knutselsmurf er op geattendeerd dat je mij genomineerd hebt.
    Ik voel mij zeer vereerd en wil je hiervoor hartelijk bedanken.

    Omdat het idee van een ketting nominatiemij wel aanspreekt, aanvaard ik de nominatie en verplicht ik mij dus tot het voldoen aan de voorwaarden.

    Ik ga er de komende dagen mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Ina, wat fijn dat ik alsnog jouw reactie hier mag lezen. Die "award" leek mij een geschikte gelegenheid om jullie in het bijzonder (Knutselsmurf en jou) samen met nog een aantal medebloggers welgemeend, en naar eigen gevoel terecht, in de bloemetjes te zetten. Ik vind het dan ook erg leuk dat uitgerekend jij - en tot nu toe als enige - hier verder op ingaat.
      Alvast veel succes gewenst ermee. Mijn dank ook aan Knutselsmurf om je op de hoogte te brengen, gezien ik met geen mogelijkheid kon reageren op jouw blog.

      Prettige dag

      - Dauw -

      Verwijderen

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -