maandag 27 april 2020

Het leven in CORONAtion street 2020




Zette me aan tot dit schrijven...




Digital art by Eldar Zakirov



Wie zijn ze die ons sedert 12 maart "viraal" en "integraal" uit elkaar willen drijven?
Welk "monster" heeft deze bal in ons kamp gekaatst?
Wiens "KROON" wordt hiermee op "HET WERK" geplaatst?

Wat is het waarover "beleid", "experts" en "media" slechts achter gesloten deuren praten
en enkel bij duister een vliegertje oplaten?

Ik vraag je, wie zijn de "vier russen" die gaan beletten 
dat die van Dendermonde dit jaar hun evenredig aantal Heemskinderen niet over het paard zullen  tillen, noch ze erop zullen zetten?

Wie ontneemt, ons mensen, alle leute ende pleysier 
der gezamenlijke genieting van  een frische pint bier?
Onze kermissen, meifeesten, markten, onze carnaval...

Wie zijn het die zo graag angst zaaien overal?
Toon me hun ware smoel 
en zeg me : Wat is hun DOEL?




Oorspronkelijk geschreven met een KROONTJESPEN... door uw toegenegen Dauw










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -