maandag 1 juli 2013

Volgt u mij?





"What a single "look" can do ..."



like to read more six-word-stories about 
"inspiration"?
Visit Marion on


(read my dutch version here)


...   Voor wie mijn taal verstaat zijn er hier nóg een handjevol    ...



Kan u zich het beeld van een fietsend meisje voor de geest halen, met de wind in haar haren, dat over een smal zandweggetje rakelings langs de velden scheert? Zie je haar gaan, met geloken oogleden, genietend van de zon,  de malse regen of een koel zomerbriesje strelend langs haar vrolijke gelaat? Met haar ene hand aan het stuur, tracht ze ondertussen met het andere speels, de voorbijflitsende halmen te grijpen, om er de zaadjes af te ritsen die ze vervolgens verder fietsend, met beetjes naast zich in de graskant laat vallen. Ziet u haar?

Dat meisje ben ik, zó leef ik mijn leven, zó verspreid ik mijn eigen verhaal. Ik pluk sterrenstof uit de lucht, houd het even in mijn hand, geef er een eigen betekenis aan en zaai het vervolgens in de geesten van iedereen die het kan raken, zodat het verder zou kunnen groeien, wel duizend maal en nooit meer verloren gaat!

Daarom is mijn vraag, aan iedereen die bij anderen hun mosterd halen :
Vermeld jij altijd de naam van de fotograaf van dat ene mooie beeld, of de auteur onder diens gedichten of verhalen..?



Met een knipoog van


- Dauw -






3 opmerkingen:

  1. :-) Ja
    Toeval?
    Bij mijn laatste blog zie je gegevens staan als je met de cursor op de afbeelding gaat staan.
    De naam van de kunstenaar kon ik niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) ja dauw, als die erbij staat dan vermeld ik die, ik heb er een hekel aan om zomaar ergens een fot van mij tegen te komen zonder bronvermelding:-)

    dat is niet aardig ....

    dag dauw:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I'd follow you anywhere, dear Dauw.

    En meestal gebruik ik eigen foto's, maar als ik dat niet doe, probeer ik de bron te achterhalen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -